loading animation

Frågor & svar

Här hittar du de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte din fråga i listan? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Illustration of chat bubbles

Tjänster

Kan jag delta i Rusta & Matcha på distans?

arrow-down

Vi som extern leverantör till Arbetsförmedlingen arbetar utifrån ett avtal med dem. I avtalet för Rusta & Matcha specificeras att tjänsten kan bedrivas delvis på distans men att vissa obligatoriska moment kräver närvaro på våra kontor. Exempel på dessa är individuella utvecklingsmöten och gruppaktiviteter. Du kan räkna med minst ett tillfälle i veckan på plats men detta kan variera utifrån ditt behov av stöd och vägledning.

När börjar Rusta & Matcha?

arrow-down

Har du blivit anvisad till Rusta & Matcha hos oss via Arbetsförmedlingen kommer du att få ett välkomstmail ca en vecka innan ditt startdatum. I detta mail hittar du all information om din startdag som exempelvis datum, tid och plats. Utöver detta får du även kontaktuppgifter till personalen som arbetat på just det kontor du blivit anvisad till.

Hur gör jag om jag är intresserad av att delta i Rusta & Matcha?

arrow-down

Vill du delta i Rusta & Matcha hos oss på behöver du vara inskriven hos Arbetsförmedlingen. På vår hemsida finner du de orter där vi erbjuder Rusta & Matcha runt om i Sverige. Bor du på någon av dessa orter vänder du dig till Arbetsförmedlingen för att efterfråga om du har rätt till att delta i tjänsten. Under respektive ort på vår hemsida finner du ett specifikt KA-nummer som är kopplat direkt till oss på respektive ort som du kan ange till Arbetsförmedlingen för att välja oss som leverantör. Samtlig information och KA-nummer finns även på Arbetsförmedlingens hemsida.

Allmänt

När kommer mitt välkomstmail?

arrow-down

Vi använder oss av en digital plattform som heter Workbuster och därmed kommer välkomstmailet från Workbuster och inte från Eyes4work. När du har öppnat det står det tydligt att vi har skickat meddelandet. Du behöver skapa ett deltagarkonto i Workbuster för att ta del av information från oss. Följ anvisningarna i välkomstmailet för att välja ett lösenord. Hittar du inget mail från Workbuster i din inkorg kolla skräpposten. Har du svårigheter med att skapa ett deltagarkonto eller inte hittar välkomstmailet överhuvudtaget ber vi dig kontakta regionchefen för den orten du är anvisad till. Kontaktuppgifterna hittar du på vår hemsida under respektive ort.

Vid sjukfrånvaro ska jag meddela någon då?

arrow-down

Ja om du deltar i Rusta & Matcha eller får karriärvägledning hos oss, ska du alltid meddela frånvaro till din handledare och under Mina sidor hos Arbetsförmedlingen.

Varför ska jag välja just Eyes4work?

arrow-down

Vi tycker att alla har rätt till ett jobb eller utbildning för att kunna skapa sig en meningsfull tillvaro. Tillsammans fokuserar vi på din utveckling och har verktygen som hjälper dig att förverkliga dina drömmar och snabbt ta dig ut i arbetslivet.

Måste jag kunna svenska för att använda era tjänster?

arrow-down

Vi erbjuder våra tjänster och utbildningar på flera olika språk, men det betyder inte att 100% av tjänsterna är 100%. Du har däremot rätt till språkstöd. Kontakta ditt lokala kontor för att ta reda på vad just de kan erbjuda dig.